.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیران استان دور یک میز برای فرهنگ

 شمال نیوز: نخستین جلسه ستاد برگزاری هشتمین دوره جشنواره فیلم وارش در فرمانداری ویژه شهرستان بابل با حضور دکتر یونسی-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، حجت‌الاسلام  دکترعباسعلی ابراهیمی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ،حجت‌الاسلام ناصری -نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از دست اندر کاران این جشنواره در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز؛ حجت‌الاسلام ابراهیمی در ابتدای جلسه درباره برگزاری هشتمین دوره جشنواره فیلم"وارش "اظهار داشت: عزم مان جزم است تا این دوره هم جشنواره وارش به خوبی برگزار شودو این مستلزم برنامه ریزی و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی است.امابا توجه به مشکلاتی که از نظر کمی و کیفی در ساختار ادوار گذشته جشنواره وارش در بابل وجود داشته است انتظار می‌رود این مشکلات آسیب‌شناسی و چالش‌های موجود برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: اداره کل ارشاد استان در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شد273 برنامه  رادر دست اجرا  دارد . برگزاری این جشنواره نیز یکی از این برنامه هاست و همه مسئولان باید در بهتر برگزاری جشنواره وارش در بابل مشارکت کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کیفیت آثار رسیده به جشنواره مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله مورد توجه ما است اما در کنار آن باید به کمیت آثار نیز توجه شود زیرا در صورت ارسال و به نمایش در آمدن آثار به تعداد زیاد اما با کیفیت پائین فرصت‌سوزی‌هایی بوجود می آید که قابل جبران نیست.
حجت‌الاسلام ابراهیمی از همه هنرمندانی که سال‌های گذشته در این جشنواره شرکت کردند دعوت کرد در این جشنواره نیز حضوری جدی داشته باشند.
وی در پایان خواستار حمایت مادی و معنوی استاندار فرهنگ‌دوست مازندران از جشنواره وارش شد.

توسعه فرهنگی ؛دستاوردجشنواره وارش
در ادامه مهندس رجب ملائی رئیسی،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل مهم‌ترین رویکرد ارزشی و دستاورد جشنواره وارش را توسعه فرهنگی  آن ذکر کرد و بیان داشت برگزاری این جشنواره می تواند اثرات خوبی از نظر فرهنگی برای شهرستان،استان و حتی کشور داشته باشد.
فرماندار ویژه شهرستان بابل اظهار داشت: باید ستاد اجرایی جشنواره وارش تشکیل و برنامه‌های آن تدوین شود تا نیازهای جشنواره وارش مشخص و برای تامین نیازها اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه برای بهتر برگزار شدن جشنواره وارش باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود، افزود: در این راستا همت والای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بابل را می طلبد.
مهندس ملائی بیان داشت: ما در اینگونه جشنواره ها به دنبال معرفی فرهنگ غنی و ارزشی اسلامی هستیم و مهم‌ترین رویکرد ما در این جشنواره ها توسعه فرهنگی است.
وی تصریح کرد: نگاه مدیریتی شهرستان بابل نگاه جمعی است ولی بیشترین توجه و دغدغه ما به سمت حوزه فرهنگی است به طوری که حتی مدیرانی که در حال خدمت‌رسانی بوده در اصل مدیران ارزشی و فرهنگ دوست هستند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بابل با اشاره به اینکه تربیت نسل جوان مهم‌ترین هدف جشنواره وارش است، افزود: هدف ما در این جشنواره، بابل‌شناسی نیست بلکه معرفی همه ظرفیت‌های مازندران است که ضروری است به این جشنواره توجه فرااستانی شود.
مهندس ملائی افزود: استفاده از ظرفیت های شهرداری  و شورای اسلامی شهر بابل، موسسات مردم‌نهاد، علما و اندیشمندان می‌تواند عامل موثری در بهتر برگزارشدن جشنواره وارش باشد.

 از هیچ حمایتی دریغ نمی کنم
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران  نیز با اشاره به اینکه جشنواره وارش با ارائه فرهنگ غنی اسلامی و محلی، راهکار مفیدی در مقابله با تهاجم فرهنگی است، بیان داشت: باید به جشنواره وارش به عنوان سرمایه فرهنگی توجه ویژه شود.
دکتر یونسی  خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره وارش انتقال سرمایه فرهنگی و محلی مازندران به همه نقاط کشور است و در این راستا باید به این جشنواره فرهنگی توجهی ویژه شود.
وی افزود: این جشنواره متعلق به شهرستان بابل و حتی مازندران نبوده بلکه همه ارگان‌های دولتی از جمله مقامات عالی استانی و شهرستانی باید در این کار مهم سهیم باشند.
دکتر یونسی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جشنواره ای در استان مازندران اعلام کرد : همین که جلسه ستادی جشنواره وارش هم اکنون با حضور مدیران عالیرتبه استان مرتبط با حوزه فرهنگ در دفتر نماینده عالی دولت در شهرستان بابل شکل گرفته ،بیانگر اهمیت مسئولان استان بخصوص استاندار فرهنگ دوست به برگزاری این جشنواره است.
وی بیان داشت: باید در این جلسه ستادی وضعیت جانبی جشنواره مشخص، چالش‌ها و آسیب‌های موجود بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران  از پیگیری برای حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در جشنواره وارش خبر داد و افزود: درصدد هستیم از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در جشنواره وارش بهره‌مند شویم تا این جشنواره به عنوان جشنواره ملی به جایگاه واقعی خود در سطح کشور دست یابد.
دکتر یونسی تصریح کرد: برای غنی‌تر شدن و بهتر برگزار شدن جشنواره وارش نسبت به مدت مشابه سالهای قبل، مسئولان اجرایی جشنواره باید از همه ایده‌های نو و سازنده در این جشنواره استفاده کنند.
وی با بیان اینکه باید در این جشنواره به ذائقه همه مردم ایران توجه شود، اذعان داشت: فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره وارش نباید تنها متعلق به حوزه خاصی باشد، بلکه نگاه این جشنواره باید در همه حوزه‌های دینی و فرهنگی متمرکز باشد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران  قول مساعد داد برای توسعه و بسط فرهنگ غنی مازندرانی از هیچگونه حمایتی نسبت به بهتر برگزاری جشنواره وارش در بابل دریغ نمی‌کند.

این جشنواره را به دید ملی بنگرند
حجت‌الاسلام ناصری ،نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز برگزار ی هشتمین دوره جشنواره وارش در شهرستان بابل را مشروط به همکاری تنگاتنگ تمامی دستگاههای اجرائی شهرستان با فرماندار ،شهردار و دست اندر کاران این جشنواره دانست و تاکید کرد:باید جشنواره به گونه ای برگزار شود که خروجی آن در سطح ملی به چشم بیاید تا از این به بعد این جشنواره را به دید ملی بنگرند و بودجه ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد برای برگزاری ادوار بعدی آن در نظر گرفته شود.وی احساس مسئولیت در برگزاری این جشنواره را مهمترین عامل موفقیت و بازدهی جشنواره وارش دانست. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.